חינה מרוקאית

 חינה מרוקאית, אחד הטקסים הכי מיוחדים שיש בעדה המרוקאית, אבל רגע אחד לפני שאני מתחיל את כל הפוסט הבא, חשוב שתכירו עד כמה החינה הזאת היא טקס מיוחד, למה בכלל חוגגים אותה ומה ההבדל בין חינה מרוקאית, תימנית ועירקית ויש גם חינה כורדית.

כולם כבר יודעים שחינה זה טקס מסורתי, אותו טקס מסורתי שכל אחד כבר חגג, אם בעבר החינה היתה טקס שמוכר רק בעדות המזרח, היום במדינת ישראל אחרי יותר מ 70 שנות קיום של המדינה, כבר התחילו להתערבב, בעבר כמעט כל עדה הייתה מתחנת בתוך עצמה, כלומר הניושאים היו רק בין בני העדה ולא היה ערבוב של נישואין בין עדות אבל המציאות שהשתנתה הפכה את הדברים, והיום לכל אחד שיש מעט שורשים מרוקאים, הוא בטח יודע עד כמה הסבתות מתעקשות לחגוג טקס חינה ועד כמה זה חשוב להן, למרות שהזוגות הצעירים והמודרנים לא כל כך חשוב להם, הם בונים בעיקר על טקס החתונה עצמו, בכדי שתוכלו להבין פחות או יותר מה זה חינה מרוקאית החלטתי להקים את הבלוג הזה שבו אני באמת אתן לכם כל מה שאתם צריכים לדעת, כמו איך להתארגן לחינה, איך להתמודד עם הקשיים בזמן הארגון של הטקס והכי חשוב מה באמת כדאי לעשות בכדי להפוך את החינה לטקס מושלם.

חינה מרוקאית - דברים שלא סיפרו לכם 

אני מאמין שיש כמה דברים שלא סיפרו לכם על חינה מרוקאית, ובטח חשבתם שהחינה זה מה שמסמל את החתונה וזה טקס אירוסין, אז אם זה טקס אירוסין למה חוגגים חינה גם בבר מצווה ? 

נתחיל בזה שבעדה המרוקאית יש המון אמונות טפלות, הטקס של החינה בא להתמודד עם אותם אמונות טפלות מצד אחד, ומצד שני הוא טקס של המון רושם, כל מה שמעניין בטקס של החינה הוא הפאר, הרושם ההוצאות הגדולות שמוצאים על חינה, לפעמים החינה עולה יותר ממה שעולה החתונה עצמה.

יש כאלו שמאמינים שהטקס של החינה בא לסמל שמחה, עושר ב ע וגם אושר ב א והכל בכדי שמי שחוגג בר מצווה או חתונה תהיה לו הצלחה וברכרה במה שהוא עושה.

אז הבנו שחינה מרוקאית זה המון רושם, אבל מה עוד יש כאן ?

יש טקס סמלי שבו הורי החתן מעמיסים את הכלה בכמה שיותר מתנות, נהוג שעל החינה הורי הכלה משלמים והם אלו שעושים את הטקס, כלומר הם מזמינים את החתן ואת המשפחה שלו אליהם, החתן והמשפחה רק באופן סמלי קונים את הכלה בהמון זהב ותכשיטים ולכן הם מביאים איתם את כל מגשי העוגיות בכדי להכניס את החתן והכל לטקס החינה בהמון שמחה ומתוקים.


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

איך חגיגות של אירוע הפכו להיות כל כך יקרות

תפאורה מיוחדת לחינה